poniedziałek, 4 listopada 2019

ŻYCIE DUCHOWE

Obszary rozwoju człowieka są 4. Ciało, Umysł, Emocje i Duchowość. Zaczynamy od końca :) Z racji tego, że jestem księdzem, wiele osób uważa, że jedyny obszar zainteresowania duchownego, to DUCHOWOŚĆ. Po części maja rację i zgadzam się z tym twierdzeniem. Przecież sama nazwa mówi - duchowny. Papież Benedykt XVI na spotkaniu z kapłanami, podczas wizyty do Polski, wspominał o tym aspekcie i specjalizacji duchownych.
Parafrazując, duchowny ma być specjalistą od kontaktu człowieka z Bogiem. I co do tego twierdzenia Ojca Świętego nie mam żadnych wątpliwości. Wszystko było by w porządku, gdyby nie jeden mały niuans i szczegół. Jaki ten kontakt ma być? Jaką formę ma przyjmować?

Podejrzewam, że każdy obecny na Facebooku, ba nawet więcej, każdy myślący człowiek ma swój obraz tego kontaktu. Opinie jaki powinien być ksiądz i jak powinien się zachowywać, jak modlić, jak żyć zalewają mass media i media społecznościowe. Każdy ma rację, gdyż jest to każdego opinia. Najtańszy towar na świecie, bo każdy go ma - opinia. Jak odnajduję się w tej rzeczywistości opinii? Co wypada, co nie wypada, co jest właściwe, a co nie? Apostoł Paweł, no ta bene, mój imiennik i ulubieniec 😍, pisze do Koryntian takie słowa "Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść. Wszystko mi wolno*, ale ja niczemu nie oddam się w niewolę." 1 Kor. 6, 12. Komentarz do tych słów jest zbędny. Pełna wolność wyboru w zachowaniu duchownego należy do niego, gdyż wolny jest każdy człowiek. Wolność nasza w Bogu.!!! 

Mój kontakt z Bogiem. 
Moja relacja z Bogiem jest szczególna, gdyż jest moja. Jest osobista. Według mojego prostego myślenia, a takie uważam za najbardziej korzystne dla codzienności, jest to relacja - Cześć Tato, witaj Jezu, dzień dobry Szefie, to ja Twój proboszcz itd., Dlaczego tak? Bo tak mi jest dobrze z moim Bogiem, który mnie kocha!!! Jesteśmy z Bogiem cały czas na łączach, po swojemu - po ludzku!!! 

Kolejne tematy do rozkminienia, to Ciało, Umysł i Emocje.

Brak komentarzy: