poniedziałek, 2 listopada 2020

PLANOWANIE


Udało ci się. Ty to masz szczęście. W czepku jesteś urodzony. Bogatemu to i kogut jajko zniesie. Bo ci łatwiej, jesteś przecież księdzem.

I od tego ostatniego zdania zacznę rozminę tematu PLANOWANIA. 

Nie potrafię budować napięcia w tekście pisanym więc napiszę wprost - bzdury. Jestem kosmitą, który spadł z nieba w 1981 roku. W zamożnej rodzinie jak cholera no i na dodatek od razu byłem księdzem. Czasami bycie księdzem nie jest najtrudniejszym zadaniem na świecie, a wiedzą to tylko księża. Więc musicie mi uwierzyć na słowo.


Mój plan na życie był prosty i składał się si z kilku punktów. 

1. Pójść do szkoły

2. Skończyć ją - matura. Tu był przełom, bo gdy mnie pytają dlaczego zostałem księdzem? Odpowiadam, że naobiecywałem Panu Bogu za dożo i głupio było się wycofać. Wiecie obiecanka typu - jak zdam maturę to pójdę do seminarium. Z domu wyniosłem duże poczucie honoru i dotrzymywania słowa. Tym się Pan Bóg posłużył aby mnie zdobyć dla siebie :)

3. Rodzina - żona i dzieci

4. Szczęśliwe życie :)

Jak widać bez wygórowanych wymagań. Podejrzewam, że również masz taki plan w zarysie. Jednak to jest bardzo ogólne i rozmemłane, bo to tylko punkty orientacyjne, a życie to sekundy, minuty, godziny, dni, tygodnie, miesiące i lata. Dopiero gdy świadomie przysiadłem do ich zaplanowania, zrozumiałem, że moje szczęście polega nie na tym, że nic nie robię i mam pieniędzy pod dostatkiem. Tylko szczęście polega na poczuciu spełnienia i realizacji tego co sobie zaplanujesz. 

Dlatego zacząłem świadomie planować każdą chwilę po to żeby żyć pełnią życia. 

Dlatego poświęcam czas na planowanie godzin, dni, tygodni, miesięcy.

Dlatego wypisuję w kalendarzu to co chcę zrobić, to o czym marzę, to co chcę przeżyć. 

Dlatego żyję nadzieją i pozytywnym patrzeniem na dni, które przychodzą. 

Jeżeli jeszcze nie masz życia zaplanowanego to zacznij to robić. 

Zadanie i rozwiązanie w punktach.

1. Kup papierowy kalendarz w formie książki (koniecznie papierowy. Jeżeli potrzebujesz dobry kalendarz napisz do mnie pwpotoczny@gmail.com opiszę ten, z którego ja korzystam.)

2. Zacznij go wypełniać swoimi zadaniami.

3. Realizuj je krok po kroku.

4. BĄDŹ WYTRWAŁY/WYTRWAŁA

Gratulacje, właśnie żyjesz szczęśliwie. 

 

Jestem ciekawy, jak planowanie wygląda u ciebie?

 

o. Paweł Potoczny



Brak komentarzy: