środa, 6 listopada 2019

WSTAŃ Z KANAPY

Kiedy Papież Franciszek wypowiedział te słowa przed Światowymi dniami młodzieży w Krakowie zaobserwowałem wielki ruch wyrzucania kanap i kupowania nowych butów. Chwytliwe hasło w Kościele do mobilizacji, wezwanie do działania. Wszyscy mówili, że trzeba wstać, wyruszyć w drogę za Jezusem, ruszać w życie. Ok. Tylko jak to zrobić? Uwielbiam to pytanie rolnika uprawiającego paprykę - Panie premierze jak żyć? Brzmi znajomo z "Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?" (Mk 10,17)

Minął czas, gdy Papież wezwał wszystkich młodych ludzi do powstania z kanapy, aby głosić Dobrą Nowinę.
Zaangażowałem się w kilka projektów, większość wymyślam sam :), niektóre są już utarte, do innych się dołączyłem. Ogromne znaczenie miała Ogólnopolska Szkoła Ewangelizatorów. 2 lata uczenia się i doświadczenia ewangelizacji. Największe wrażenie to ewangelizacja na ulicy. Po 11 latach kapłaństwa doświadczyłem niebywałej przemiany i pewnego zrozumienia, że tu chodzi o moje nawrócenie. A ty, kiedy się nawrócisz, umacniaj twoich braci!” (Łk 22,32). Umacniaj nie nawracaj!!! Słowo klucz. :)

Dużo znaków otrzymałem od Pana, w którym kierunku podążać. Tym bardziej, że okoliczności życia i potrzeby dnia codziennego zaczęły wzrastać. Trzeba było podejmować działania w kierunku godziwego zapewnienia życia rodzinie. Zaryzykowałem, tak bałem się, to było ryzyko, ale wyruszyłem. Wstałem z kanapy i wyruszyłem w drogę poznając nowe sposoby zarabiania pieniędzy na życie codzienne. XXI wiek stwarza mnóstwo możliwości. Nie zaklinam rzeczywistości, najpierw chodziło tylko o pieniądze, żeby mieć na utrzymanie, a dzisiaj widzę, że otrzymałem więcej. 

Wartości Ewangelii, które wyznaję w moim życiu pozwalają mi spotykać nowych ludzi, umacniać ich w wierze i głosić Ewangelię o Zbawieniu Człowieka. Żeby to robić, musiałem zmienić środowisko, nauczyć tego co robi świat, jak żyje dzisiaj młodzież i jak pracuje. Być z nimi!!! Bywam na szkoleniach biznesowych, na salach wykładowych, występuję z markerem dzieląc się swoim doświadczeniem biznesowym, ale jednak opartym na wartościach EWANGELICZNYCH. Czasami łatwiej na ambonie, ale nie chodzi o to, aby było łatwiej. Bo żyjąc Ewangelią można również zarabiać pieniądze. (Temat pieniędzy pewnie powróci niejednokrotnie :) )

Moje wstanie z kanapy, to jest wyjście poza schemat. Jest radość i zabawa. Ruszyłem w życie :)


Brak komentarzy: