sobota, 27 czerwca 2009

Ukraina, Uniw, Peremyszlany, Poczajiw.

W ciągu ostatniego miesiąca miałem okazję odwiedzić Ukrainę po raz drugi. Tym razem był to wyjazd roboczy, ale przyjemny. Wziąłem udział w Letniej Szkole dla diaków i regentów Archidiecezji Przemysko-Warszawskiej, która odbywała się w Uniowie, w Swiatouspeńskiej Ławrze Ojców Studytów. W czasie zajęć regenci wzbogacali sztukę dyrygentury, solfeżu, wzbogacali się wiadomościami z liturgiki. Ze mną mieli zajęcia ustawu-rybryk liturgicznych na podstawie Typikonu ks. Dolnyckiego. W ciągu całego tygodnia każdego dnia służyliśmy jutrznię, następnie Boską Liturgię, a wieczorem nieszpory. Po całym tygodniu zajęć miałem wielką satysfakcję z pracy z regentami, gdy widziałem, że sami potrafią znaleźć zmienne części jutrzni i wiedzą co po czym następuje. A zapewniam, że nie jest to prosta sztuka.

Koniecznym Punktem odwiedzin w Ławrze jest CZERNECZA HORA - miejsce pochówku mnichów. Na głównym krzyżu widnieje napis "Przybyszu, ty jeszcze chodzisz, ale pomimo wszystko położysz się także. Przysiądź na kamieniu obok nas i odpocznij. Zerwij kwiat i zastanów się nad dolami, my już w domy, a ty nadal w gościach. Zastanów się nad sobą."

Znalazłem także czas, aby odwiedzić Preremyszlany, miejsce, w którym był proboszczem bł. męczennik Omelan Kowcz - patron duszpasterstwa więziennego Archidiecezji Przemysko Warszawskiej i Patron Duszpasterzy Kościoła Greckokatolickiego. Odwiedziłem także Poczajów. Do dnia dzisiejszego jestem pod wrażeniem tego cudownego miejsca.

Pobyt w Ukrainie dobiegł do końca, ale wzbogacony nowymi doświadczeniami wracam do dalszej pracy, która ciągle nie przestaje nasyć i ciągle zachwyca.

o. Pawło


SWIATOTROICKI SOBOR

SWIATOTROICKI SOBOR

IKONA MATKI BOSKIEJ POCZAJOWSKIEJ




CERKIEW W PRZEMYŚLANACH


MOZAJKA PRZY ŁAWRZE UNIOWSKIEJ


POCZAJÓW-GŁÓWNE WEJŚCIE


POCZAJÓW WIDOK Z DROGI WJAZDOWEJ

Brak komentarzy: