wtorek, 5 kwietnia 2016

Слово перед Утренею страстей Великий Четвер 2014


Слава Ісусу Христу
 
"Вечері Твоєї тайної нині, Сину Божий, за причасника мене прийми", цей гімн сьогодні у Великий Четвер звучав у катедральних соборах і храмах нашої церкви. Ті самі слова говоримо кожного разу, коли служимо Службу Божу і маємо намір приступити до Пресвятої Євхаристії - св. Причастя. Що значить бути причасником Сина Божого? Причасник, то є той хто приймає, живе і перебуває постійно і у всьому зі своїм Богом. Все що Боже стається участю людини.
У Великий Четвер Христос лишає Себе своїм Апостолам і нам їх наслідникам під видами хліба і вина. То є та "тайна вечеря", в якій беремо участь кожної неділі. Ми ту тайно називаємо Служба Божа - Божественна Літургія - Найсвятіша Жертва. Бо Христос приносить себе на службу Богові щоб нам подарувати це що найцінніше у світі, тобто життя вічне. Коли вмістимо цю подію в наш час, тобто в наші години і історію то вона відбулася, однак за кожним разом, коли служимо Службу Божу, це служіння, жертва приноситься на ново для нашого навернення. "На спомин Господа і Бога і Спаса нашого Ісуса Христа". (Проскомидія) І стає між нами Цей самий Христос, який лишив Себе під видами Хліба і Вина Апостолам. 

Дорогі брати і сестри, через хвилину почнемо Утреню Страстей Христових, будемо слухати про події, які торкнули нашого Спасителя Ісуса Христа. Слухаючи того всього, знайдімо себе в тих подіях, де я є, і ким я є в тій історії спасіння? Бо може бути, що я є той хто зраджує Ісуса, хто Його засуджує, хто Його бичує, а може я той хто втирає Йому обличчя, помагає нести хрест, стоїть витривало при ньому, обгортає полотном. Кожне місце пов'язане з Богом Спасителем і кожне з них вимагає нашої відповіді. Або навернення, або постійності. Відповідаймо Йому нашим життям з Ним.

"Встаньте і моліться щоб ніхто з вас мене не відрікся, коли побачите мене на хресті!" (Стихира Утрені Страстей)

Brak komentarzy: